22 Ağustos 2011 Pazartesi

medya verileri

 şimdi reklamlar


 Bir elimde yine kapağı tasarım harikası olan ağustos sayısı mediacat'im ,diğer elim ara sıra kahveme gitsede haziran ayının en çok konuşulanlarını buraya yazmamama engel olamadı.


  Mediacat Ajans Press işbirliği ile hazırladıkları medya referans liderleri araştırmasında en çok konuşulan gazete ve dergileri ele alıyor.
  Yani durum şu ; her zaman olduğu gibi en çok konuşulan gazeteler listesinin başını Hürriyet çekiyor. Ondan sonraki ilk sırada Milliyet gelirken 7.sıradaki Zaman gazetesinin 4. sıraya yükselmiş olması dikkat çekiyor( ne şaşırtıcı değil mi !...? ).




   basında en çok yer alan televizyon kanallarını da belirtecek olursak İlk sırada TRT 1,2.sırada Kanal D

   Tüm listeyi buraya yazamam o yüzden listenin devamını merak edenler için bkz: en yakın kitapçı :) 

-------
   Medya verileri Nielsen tarafından ele alınmış .

   Yaz mevsimi dolayısıyla dergilerin ilan gelirleri düşüşe geçiyor..ama yine unilever bayrağı kimseye bırakmadan en çok GRP alan reklamveren oluyor.

  Şimdi bir düşünün bakalım son bir kaç ayda en çok hatırladığınız reklam hangisi ? 
Cevap veriyorum ; Vastech İletişiminn yürüttüğü 118 33 bilinmeyen numaralar servisi reklamı.

  Peki reklam kampanyaları yürütülürken reklamveren midir kahraman ?Ajanslar ve yaratıcı kimlikler olmadan ortaya çıkan reklam kampanyasının markası önemli değildir.Bu durumda reklam ajanslarını inceleyecek olursak ; 
  en çok reklamı yayınlanan ajanslar :
    1:TBWA/İSTANBUL 
    2: ALAMETİFARİKA 
    3:GÜZEL SANATLAR S&S
....
   Neyse beni en çok ilgilendiren reklam alan dergiler ve o güzelim sayfaları dolduran sevgili reklamverenler :)

   en çok reklam alan dergi;    ilk sırada Instyle olurken onu Elle,Capital,Marie Claire ve dekorasyonda vazgeçilmez bir isim Maison Française takip ediyor. Listenin 10.sırasında ise Instyle Home yer alıyor.
     
  Reklamverenler için seçeneğin fazla olduğu bu yıllarda yazılı  basına reklam vermeyi tercih edenler içinse dergi ve gazete önemli ayrımlar içeriyor.Kimi sadece gazeteye ilan vererek kampanyasını yürütürken bir diğeri aynı zamanda hem sosyal medya hem dergi hem outdoor reklamı tercih edebiliyor. Rekabetin fazla olduğu bu ortamda şimdi bakalım gazete ve dergilere en çok reklamveren firmalar hangileri ????

  gazetelere en çok reklam veren firmalar ;
       1: BİMEKS
       2:VATAN BİLGİSAYAR
       3:BİM
       4: ETS TUR
... (16 Haziran -15 Temmuz )

dergilere en çok reklam veren firmalar ;

     1:YAPI KREDİ BANKASI
     2:TURKCELL
     3:MEY İÇKİ
     4:BOSCH
... (1-30 Haziran)

   Yani bu taraflarda durum bu. digital çağın daha da ilgi görmeye başladığı son yıllarda matbu gazetenin tahtını Web 2.0 sallıyor diyenlere ben pek katılmıyorum ya da bunu istemiyorum. Çünkü bende gazete kağıdını eline alarak,hissederek,o kağıt kokusunu duyarak haber okumayı sevenlerdenim. Şimdi her ne kadar gazete kağıtlarının kalitesi artmış olsa da gazete sayfalarının elinizi boyamasının tadı da başka ...





   (bu araştırmalar haziran-temmuz ayları gözönünde bulundurularak yapılmıştır)



                                                                      öptüm



    









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder