8 Haziran 2011 Çarşamba

Denizbank reklam kampanyası ve reklamlarda ünlü kullanımı




Denizbank Türkiye’in özel bankaları içinde ilk sıralara yerleşebilmek için reklam çalışmalarına hız vererek 2009 yılında reklam yüzü olarak şovmen Beyazıt Öztürk’ü ve ünlü oyuncu Erdal Özyağcıları kullanarak farkındalık yaratmak için büyük bir adım attı.


Bu şekilde bir strateji izleyerek krizi fırsata dönüştüreceklerini düşündüklerini ve bunun için bu reklam çalışmalarına uzun süre devam etmek istediklerini belirttiler ki nitekim de Denizbank’ın ‘Issız Ada ‘ konseptli reklam filmleri bir çok ünlü ismin katılımıyla 2 senedir devam etmektedir.


Yeni bir marka stratejisi oluşturmak için başlanan reklam kampanyalarının yönetmenliğini Türkiye’nin önde gelen yönetmenlerinden Ömer Faruk Sorak üstlendi.Erdal Özyağcılar,Beyaz,Deniz Akaya ve devamında da bir çok ünlü ismin yer aldığı reklam kampanyası ilk olarak 27 Mart 2009 da seyirciyle buluştu.Bu buluşma hedef kitlenin beğenisini ve sempatisini topladı. Her şeyden önce Denizbank bu reklamlar ile kendini tekrardan kalıcı bir şekilde hatırlatarak istediği noktaya ulaşma  yolunda önemli bir yol katetti.

Sinema filmlerinin özel yapımları film fragmanlarından ilham alan reklam, kampanyayı bir film gibi seyre sunuyor. Sunum biçimi, kurgusu ve hareketli resimleriyle Denizbank’ın uzun soluklu reklam kampanyasını filmleştiren reklam, ‘Denizbank 2011’ sloganıyla ekrana geliyor.Reklam, 16 Nisan’dan bu yana ekranda.

REKLAM MESAJLARI MARKA DEĞERİ KADAR ÖNEMLİDİR


   Reklam mesajı en genel tanımıyla, bir reklamda görünen ya da söylenen şeydir. Sözcükler, müzikler, renkler, semboller, karakterler, ifadeler kısaca bir reklamı oluşturan bütün unsurlar reklam mesajına dahildir ve onun aktarılmasında her birinin etkisi vardır. Hiçbir reklam mesajında sadece sunulan mal-hizmetin kendine has özelliklerini koymak yeterli değildir.
 
 
Reklam mesajları semboller, dili kullanma biçimleri, işitsel ya da görsel öğeler, tasarım ve sunum, marka ismi gibi özelliklerle birlikte temel olarak marka değerini iletirler. Bu açıdan da mesajları iletirken tüketiciler açısından da değer taşıyan duygulara vurgu yaparak iletmek gerekir. 

 Bu sebeple Denizbank halkın sevgisini kazanmış kişileri ve merak uyandıran bir kurguyu kullanarak hedef kitleyi etkilemeyi başarmıştır. Mavi rengi artık Denizbank ‘ı çağrıştırıyorsa bu bir başarıdır ki hemde 2 yıl gibi kısa bir sürede …








ÜNLÜ KULLANIMI AÇISINDAN BAKARSAK ;

  Reklamlarda ünlü kullanımı ‘Vampir Etkisi’ ne kurban giderse işte o zaman kampanya çöpe gider. Peki nedir bu vampir etkisi ? 

  Reklamda Vampir Etkisi ; Hedef kitlenin tüm dikkatini ünlü isme odaklamaları ve markanın vermek istediği mesajı gözden kaçırmalarıdır .Buda ünlünün marka önüne geçmesi demektir ki bu riskli bir durumdur.

 Reklamda ünlü kullanımı ilk olarak tüketicinin dikkatini çekmek için faydalı olabilir ama kampanyadan sonra markanın izlediği stratejide bu ilgiyi fırsata çevirebilecek kolaylıkta olmalıdır .

 Beyaz’ın oynadığı reklam neydi ? yerine Denizbank’ın reklamında oynayan ünlü kimdi ? sorusu soruluyorsa kampanya başarılıdır.

Bu soruyu Denizbank reklamı için ele alırsak Denizbank yeterince doğru hatırlanmaktadır.Bu da kampanyanın başarılı olduğunu gösterir.

1 yorum:

  1. DENİZBANK REKLAMLARINI ÇOK SEVİYORUM.TAKİP EDİYORUM.AMA SON REKLAMDA İLGİMİ ÇEKTİ.AÇILAN DÜKKANLARDAN BİRİSİ OTO TAMİRCİSİ İDİ ADA DA TRAFİK VE ARAÇ YOKKEN OTO TAMİRCİSİ SİZCE ABES LE İŞTİGAL DEĞİLMİ. SEVGİLER

    YanıtlaSil